Všeobecné obchodní podmínky a GDPR
1. Všeobecné obchodní podmínky
Provozovatel: Margaryta Viachalo, se sídlem Nad malým mýtem 617/8, 147 00 Praha, IČO: 87656051, zapsaná v živnostenském rejstříku. Provozovatel není plátcem DPH.
Kontaktní údaje: e-mail: margarita.vjacalo@email.cz, telefon: +420 776 744 190.
Webové stránky: www.fitazdravy.cz (dále jen „Web“).
Vymezení pojmů: V těchto obchodních podmínkách níže uvedené pojmy znamenají:
Provozovatel – výše uvedená podnikající osoba, která poskytuje služby.
Zákazník – fyzická osoba (spotřebitel) nebo právnická osoba, která prostřednictvím Webu objednává služby Provozovatele.
Služby – služby nabízené Provozovatelem, zejména individuální osobní tréninky, masérské služby a případně online lekce (virtuální tréninky či kurzy poskytované přes internet).
Smlouva – smluvní vztah mezi Provozovatelem a Zákazníkem uzavřený na dálku (online) týkající se poskytnutí objednaných služeb. Smlouva se řídí těmito Obchodními podmínkami.
1.1 Objednávka služeb a uzavření smlouvy
1.1.1 Objednávka: Zákazník objednává vybrané služby prostřednictvím objednávkového systému na Webu (např. vložením služby do košíku a odesláním objednávkového formuláře). Při objednávce je Zákazník povinen uvést správné a úplné údaje.
1.1.2. Potvrzení objednávky: Po odeslání objednávky Provozovatel obratem potvrdí přijetí objednávky e-mailem na adresu uvedenou Zákazníkem. Součástí potvrzení jsou informace o objednané službě, ceně, zvoleném způsobu platby a případně další pokyny (např. k rezervaci termínu tréninku či lekce). Doručením potvrzovacího e-mailu o přijetí objednávky dochází k uzavření Smlouvy. Provozovatel si vyhrazuje právo v odůvodněných případech objednávku odmítnout, zejména pokud Zákazník dříve závažně porušil tyto podmínky nebo uvedl nesprávné údaje.
1.1.3 Závaznost objednávky: Odesláním objednávky Zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Tyto podmínky jsou Zákazníkovi k dispozici na Webu. Smlouvu je možné uzavřít v českém jazyce. Obchodní podmínky jsou vyhotoveny taktéž v českém jazyce.
1.2 Platební podmínky
1.2.1 Ceny služeb: Ceny uvedené na Webu u jednotlivých služeb jsou konečné. Provozovatel není plátcem DPH, ceny tedy neobsahují DPH a DPH se k nim nepřipočítává. Ceny jsou uvedeny v českých korunách (Kč), není-li výslovně uvedeno jinak.
1.2.2. Způsoby platby: Zákazník může za objednané služby zaplatit následujícími způsoby:
-
Online platba kartou – předem přes platební bránu PayU integrovanou na Webu. Po zvolení této možnosti bude Zákazník přesměrován k zabezpečené online platbě. Platební údaje (číslo karty apod.) zadává Zákazník přímo v rozhraní platební brány PayU; Provozovatel k nim nemá přístup.
-
Platba při poskytnutí služby (osobně) – v hotovosti na místě poskytování služby (např. při osobním tréninku či masáži). Tato možnost bude sjednána, pokud to povaha služby dovoluje (typicky u osobních setkání). Zákazník se zavazuje uhradit částku při příchodu na domluvený termín služby.
1.2.3 Úhrada a splatnost: Při platbě online je cena splatná ihned po dokončení objednávky. Pokud Zákazník nezaplatí online platbu do 2 pracovních dnů od potvrzení objednávky (např. v případě výpadku či odložení platby), vyhrazuje si Provozovatel právo objednávku zrušit. Při platbě na místě je cena splatná při poskytnutí služby, před započetím tréninku či masáže. Provozovatel může požadovat zálohu či platbu předem u vybraných služeb – o této skutečnosti bude Zákazník informován před uzavřením smlouvy.
1.2.4 Doklad o platbě: Po obdržení platby (případně po poskytnutí služby uhrazené na místě) vystaví Provozovatel Zákazníkovi fakturu (účtenku) splňující náležitosti účetního dokladu. Faktura bude automaticky vygenerována systémem Webu a doručena Zákazníkovi e-mailem. V případě platby v hotovosti bude Zákazníkovi předán doklad na místě a elektronická kopie může být dodatečně zaslána e-mailem.
1.3 Dodání a poskytování služeb
-
Poskytnutí osobních služeb: U osobních tréninků a masáží je služba poskytnuta fyzicky v domluveném čase a na dohodnutém místě (např. ve fitness centru, studiu či jiném sjednaném prostoru). Konkrétní termín a místo provedení služby jsou sjednány mezi Provozovatelem a Zákazníkem – buď Zákazník zvolí termín v rezervačním systému na Webu, nebo je domluven individuálně (telefonicky či e-mailem). Zákazník je povinen dostavit se včas na sjednané místo a dodržovat pokyny Provozovatele související s bezpečností a průběhem tréninku či masáže.
-
Dodání online služeb: U online lekcí či jiných virtuálních produktů probíhá dodání elektronicky. Po zaplacení obdrží Zákazník na svůj e-mail pokyny pro přístup k online lekci (např. odkaz na videokonferenci, přihlašovací údaje do členské sekce Webu nebo odkaz ke stažení obsahu). Pokud má Zákazník na Webu zřízen účet (členskou sekci), bude objednaný online obsah zpřístupněn i v tomto uživatelském účtu. Termín konání online lekce (je-li lekce v konkrétní čas) je taktéž stanoven předem a Provozovatel zašle potřebné informace včas před začátkem.
-
Doba dodání: Není-li u služby uvedeno jinak, jsou elektronické materiály či přístupy k online službám dodány obvykle do 24 hodin po připsání platby. Osobní služby (tréninky, masáže) jsou poskytnuty v dohodnutém termínu. Pokud by poskytnutí služby vyžadovalo delší dobu (např. odeslání individuálního plánu e-mailem do několika dnů), Provozovatel na to Zákazníka předem upozorní v popisu služby nebo individuálně.
-
Prodlení a překážky: V případě, že poskytnutí služby bude znemožněno či zpožděno z důvodů na straně Provozovatele (např. nenadálá zdravotní indispozice, technické problémy, vyšší moc), uvědomí Provozovatel neprodleně Zákazníka a nabídne náhradní termín poskytnutí služby, popřípadě jiné řešení. Pokud by náhradní plnění nebylo možné dohodnout v přiměřené době, má Zákazník právo od Smlouvy odstoupit a požadovat vrácení uhrazené ceny. Provozovatel neodpovídá za zpoždění či nemožnost dodání služby v případě, že je způsobena okolnostmi vylučujícími odpovědnost (tzv. vyšší moc), avšak v takovém případě vyvine maximální snahu zajistit náhradní plnění.
1.4.Odstoupení od smlouvy (právo spotřebitele na zrušení nákupu)
1.4.1 Zákonné právo na odstoupení: Pokud je Zákazník spotřebitelem (nejedná v rámci své podnikatelské činnosti) a Smlouva je uzavřena prostředky komunikace na dálku (přes internet), má právo odstoupit od této Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, pokud níže uvedené výjimky nestanoví jinak. Pro uplatnění práva na odstoupení musí Zákazník v uvedené lhůtě odeslat jednoznačné prohlášení o odstoupení Provozovateli (např. e-mailem na kontaktní adresu). Provozovatel obratem potvrdí přijetí odstoupení.
1.4.2 Výjimky z práva na odstoupení: Zákazník nemůže odstoupit od Smlouvy ve 14denní lhůtě, pokud jde zejména o:
a) Služby volnočasové povahy poskytované v určeném termínu – podle § 1837 písm. j) občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy o využití volného času, pokud podnikatel plnění poskytuje v určeném termínu. Za takové služby se považují i osobní tréninky, masáže či jiné obdobné akce sjednané na konkrétní datum a čas.
b) Již plně poskytnuté služby – pokud byla služba (např. jednorázová konzultace či lekce) se souhlasem Zákazníka před uplynutím lhůty 14 dnů zcela poskytnuta, ztrácí Zákazník právo na odstoupení. Provozovatel upozorňuje, že objednáním služby na konkrétní brzký termín dává Zákazník souhlas s tím, aby služba byla poskytnuta před uplynutím lhůty pro odstoupení.
c) Digitální obsah dodaný online – pokud je předmětem Smlouvy dodání digitálního obsahu (např. online video, e-book) nikoli na hmotném nosiči, a Provozovatel ho dodá před uplynutím lhůty 14 dnů s předchozím výslovným souhlasem Zákazníka, nemá Zákazník právo na odstoupení (dle § 1837 písm. l) občanského zákoníku). Provozovatel upozorňuje, že objednáním takové služby dává Zákazník souhlas s tím, aby služba byla poskytnuta před uplynutím lhůty pro odstoupení.
1.4.3 Postup při odstoupení: V případě platného odstoupení od Smlouvy bude Provozovatel vracet Zákazníkovi uhrazené finanční částky nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, a to stejným způsobem, jakým platbu přijal (pokud se nedohodne jinak). Pokud již Zákazník částečně plnění obdržel a zákonná výjimka neplatila, vrátí Provozovatel poměrnou část ceny. Náklady na vrácení peněz nese Provozovatel. V případě digitálních produktů, u nichž Zákazník neudělil souhlas ke vzdání se práva na odstoupení a odstoupil od smlouvy, zneplatní Provozovatel příslušné přístupové údaje či licence k tomuto obsahu.
1.4.4 Odstoupení ze strany Provozovatele: Provozovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností Zákazníkem. Za podstatné porušení se považuje zejména opakované zrušení domluvených termínů ze strany Zákazníka bez náhrady (viz níže storno podmínky), neposkytnutí součinnosti nutné k poskytnutí služby nebo uvedení závažně nesprávných údajů při objednávce. O odstoupení Provozovatel informuje Zákazníka e-mailem. Odstoupením se Smlouva ruší s účinky do budoucna a pokud bylo již částečně plněno, vypořádají strany vzájemně plnění dle dohody či zákona.
1.5 Reklamace a odpovědnost za vady služeb
1.5.1 Kvalita služeb: Provozovatel odpovídá za to, že služby jsou poskytnuty odborně a v souladu s popisem na Webu či v individuální domluvě. Zákazník bere na vědomí, že výsledky služeb (např. zlepšení kondice, zdravotního stavu, úbytek váhy) mohou záviset i na subjektivních podmínkách a součinnosti Zákazníka, které Provozovatel nemůže zaručit. V případě, že by poskytnutá služba měla vady (např. nebyla provedena v dohodnutém rozsahu či kvalitě), má Zákazník právo uplatnit reklamaci.
1.5.2 Uplatnění reklamace: Reklamaci služby může Zákazník uplatnit písemně (e-mailem) na kontaktní adrese Provozovatele. V reklamaci popíše Zákazník zjištěné nedostatky a své požadavky na způsob vyřešení (např. poskytnutí náhradní služby, slevu z ceny, vrácení části peněz). Provozovatel potvrdí přijetí reklamace a nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení vyřídí reklamaci a vyrozumí Zákazníka o výsledku. Pokud je reklamace shledána oprávněnou, Provozovatel zajistí nápravu: podle povahy služby buď poskytne službu znovu (např. náhradní lekci), poskytne přiměřenou slevu z ceny, nebo vrátí uhrazenou částku (či její poměrnou část) Zákazníkovi zpět. Volba konkrétního řešení reklamace závisí na dohodě stran, s ohledem na povahu vady a přání Zákazníka.
1.5.3 Náklady reklamace: V případě uznané (oprávněné) reklamace má Zákazník právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Pokud byla reklamace shledána neoprávněnou, nemá Zákazník nárok na náhradu nákladů a náklady Provozovatele spojené s vyřízením reklamace může v odůvodněných případech nést Zákazník.
1.5.4 Stížnosti a řešení sporů: Pokud Zákazník není spokojen s vyřízením reklamace nebo má jinou stížnost ke službám Provozovatele, může se obrátit přímo na Provozovatele (e-mailem či telefonicky) k dořešení. Nedojde-li k dohodě, může spotřebitel využít také možnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (viz čl. Závěrečná ustanovení níže).
1.6 Zrušení a přesun sjednaných lekcí (storno podmínky)
1.6.1 Zrušení ze strany zákazníka (storno): Zákazník má právo zrušit domluvený termín osobního tréninku, masáže nebo jiné individuální služby, avšak nejpozději 24 hodin před sjednaným začátkem. Zrušení termínu musí být provedeno buď prostřednictvím rezervačního systému (pokud to systém umožňuje), nebo oznámeno Provozovateli telefonicky či e-mailem. Pokud je rezervace zrušena včas (více než 24 hodin předem), nebude Zákazníkovi účtován žádný storno poplatek a v případě předem uhrazené služby má Zákazník nárok na vrácení celé uhrazené částky nebo převedení platby na úhradu náhradního termínu, dle dohody.
1.6.2 Pozdní zrušení a nedostavení se: Zruší-li Zákazník termín v kratší lhůtě než 24 hodin před začátkem služby, nebo se na domluvený termín nedostaví bez předchozího zrušení, má Provozovatel právo požadovat storno poplatek až do výše 100 % ceny dané služby. V praxi to znamená, že předem zaplacená částka propadá Provozovateli jako náhrada za blokovaný čas. Pokud Zákazník ještě nezaplatil (měl platit na místě), může mu Provozovatel dodatečně vystavit fakturu na storno poplatek ve výši ceny zmeškané služby. Výjimečné situace (např. náhlá zdravotní indispozice Zákazníka) budou posuzovány individuálně a Provozovatel může ze své dobré vůle storno poplatek prominout či nabídnout náhradní termín, pokud to okolnosti dovolí.
1.6.3 Přesun (změna) termínu: Pokud chce Zákazník přesunout rezervovaný termín na jiný den či hodinu, platí stejná lhůta jako pro zrušení. Přesun sjednaný více než 24 hodin předem je bez poplatku – domluví se nový termín a případná platba se převádí na tento termín. Při žádosti o změnu termínu v kratší lhůtě než 24 hodin má Provozovatel právo považovat to za pozdní zrušení (storno) a postupovat dle bodu 2 výše, pokud se strany nedohodnou jinak. Provozovatel se bude snažit vyjít vstříc a nabídnout náhradní termín i v případě pozdní žádosti, avšak negarantuje tuto možnost.
1.6.4 Zrušení ze strany Provozovatele: Také Provozovatel může z vážných důvodů zrušit předem domluvený termín služby (např. onemocnění, technické či provozní problémy). V takovém případě uvědomí Zákazníka co nejdříve a nabídne mu náhradní termín, který Zákazníkovi vyhovuje. Pokud by k dohodě o náhradním termínu nedošlo nebo Zákazník již nebude mít o službu zájem, vrátí Provozovatel Zákazníkovi plnou uhrazenou cenu služby. Zrušení termínu ze strany Provozovatele není spojeno se žádnými poplatky pro Zákazníka; v případě zrušení termínu má Zákazník vždy nárok buď na náhradní termín, nebo na plné vrácení peněz.
1.7 Závěrečná ustanovení
1.7.1 Ochrana osobních údajů: Veškeré osobní údaje Zákazníků jsou zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy a zásadami ochrany osobních údajů. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny na Webu. Zákazník odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil i s těmito Zásadami.
1.7.2 Autorská práva a užití webu: Obsah Webu (texty, fotografie, loga, videa apod.) je chráněn autorským právem nebo jinými právy duševního vlastnictví. Jakékoliv užití obsahu Webu nad rámec prohlížení pro osobní potřebu (zejména kopírování, šíření, publikování) je bez souhlasu Provozovatele zakázáno. Materiály poskytnuté v rámci placených služeb slouží výhradně pro osobní potřebu Zákazníka; Zákazník není oprávněn je dále sdílet či komerčně využívat bez souhlasu Provozovatele.
1.7.3 Omezení odpovědnosti: Provozovatel nenese odpovědnost za škody způsobené nevhodným použitím poskytnutých informací nebo služeb, ani za škody způsobené okolnostmi na straně Zákazníka. Zákazník je povinen sdělit Provozovateli veškeré podstatné informace o svém zdravotním stavu, které mohou ovlivnit bezpečnost při tréninku či masáži. Provozovatel neodpovídá za újmu na zdraví, ke které by došlo v důsledku zamlčení relevantních zdravotních potíží Zákazníkem nebo nedodržení pokynů Provozovatele. Služby poskytované Provozovatelem nejsou zdravotními službami ve smyslu zákona – jedná se o služby v oblasti fitness a regenerace, které nenahrazují lékařskou péči.
1.7.4 Mimosoudní řešení sporů: Pro případ, že dojde mezi Provozovatelem a Zákazníkem – spotřebitelem ke spotřebitelskému sporu ze Smlouvy, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, web: www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line, kterou zřizuje Evropská komise, lze nalézt na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr. Podání návrhu na mimosoudní řešení sporu není podmínkou pro využití soudního řešení. Zákazník se může s případnou stížností obrátit i na orgán dozoru nad ochranou spotřebitele, kterým je v oblasti poskytování služeb živnostenský úřad a Česká obchodní inspekce.
1.7.5 Rozhodné právo a soudní příslušnost: Právní vztahy mezi Provozovatelem a Zákazníkem se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem a předpisy na ochranu spotřebitele. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, strany sjednávají, že se vztah řídí českým právem. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných předpisů. K rozhodování případných sporů jsou příslušné obecné soudy České republiky.
1.7.5 Změny podmínek: Provozovatel je oprávněn tyto Obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu měnit, zejména při změně právních předpisů nebo nabídky služeb. Nová verze podmínek bude zveřejněna na Webu a označena datem účinnosti. Pro již uzavřené Smlouvy zůstávají v platnosti podmínky ve znění účinném ke dni uzavření Smlouvy, ledaže by změna podmínek byla výslovně dohodnuta jinak.
1.7.5 Účinnost: Tyto Obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.6.2025. Uzavřením Smlouvy Zákazník stvrzuje, že se s Obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.
1.7.6 Specifická ujednání pro poskytování osobního tréninku
-
Zákazník je povinen při cvičení na strojích používat ručník z hygienických důvodů.
-
Zákazník by měl mít s sebou vodu k zajištění dostatečné hydratace.
-
Doporučuje se nosit vhodné sportovní oblečení a obuv určenou pro vnitřní prostory.
-
Zákazník bere na vědomí, že tréninky probíhají na vlastní odpovědnost.
-
Zákazník je povinen informovat Provozovatele o svém zdravotním stavu, případných zdravotních omezeních nebo zraněních, která by mohla ovlivnit průběh tréninku.
-
Pokud má Zákazník jakékoliv zdravotní potíže, doporučuje se konzultace s lékařem před zahájením tréninkového programu.
-
Provozovatel není odpovědný za zdravotní komplikace, které vzniknou v důsledku zatajení zdravotních problémů Zákazníka.
-
Zákazník je povinen řídit se radami a doporučeními Provozovatele během tréninku.
-
Zákazník by měl plnit domácí úkoly a dodržovat jídelníček, pokud je součástí tréninkového plánu.
-
Provozovatel není odpovědný za výsledky Zákazníka, protože nemůže kontrolovat jeho aktivity a stravu mimo tréninky.
1.7.7 Specifická ujednání pro poskytování masáží
-
Informování o zdravotním stavu
-
Klient je povinen před zahájením masáže informovat maséra o všech zdravotních potížích, jako jsou alergie, úrazy, operace, užívání léků nebo chronická onemocnění.
-
Pokud si nejste jisti, zda můžete masáž absolvovat, poraďte se se svým lékařem.
-
-
Masáž nemůže být provedena, pokud:
-
Máte infekční onemocnění, horečku, akutní zánět nebo závažné krvácivé stavy.
-
Jste krátce po operaci nebo úrazu (nutná konzultace s lékařem).
-
Jste pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek.
-
-
Masáž může být částečně omezena v případě:
-
Kožních infekcí, křečových žil, otoků, bércových vředů (masáž probíhá mimo postiženou oblast).
-
-
Těhotenství, menstruace nebo zvětšených mízních uzlin (vynechává se oblast břicha).
-
Masér si vyhrazuje právo odmítnout provedení masáže, pokud je její provedení z jakéhokoliv zdravotního důvodu nevhodné.
-
Hygiena a příprava na masáž
-
Před masáží doporučuji lehkou stravu (vyhněte se těžkým jídlům alespoň 2 hodiny před masáží).
-
Nepijte alkohol alespoň 2 hodiny před masáží.
-
Dodržujte pitný režim – po masáži je důležité pít dostatek vody pro detoxikaci organismu.
-
Kuřáci – prosím nekuřte alespoň hodinu před masáží, aby zápach neobtěžoval další klienty.
-
-
Po masáži
-
Odpočinek – dopřejte tělu čas na regeneraci.
-
Jemné protažení – může podpořit účinky masáže.
-
Dostatek tekutin – pomáhá tělu zbavit se toxinů uvolněných během masáže.
-
-
Odpovědnost
-
Masér nenese odpovědnost za jakoukoli újmu způsobenou nesprávným nebo neúplným uvedením zdravotního stavu klienta.
-
Zákazník odpovídá za škody způsobené na majetku provozovatele v důsledku nedbalosti nebo úmyslného jednání.
-
2. Zásady zpracování osobních údajů (GDPR)
Tyto Zásady zpracování osobních údajů informují o tom, jak Provozovatel (definovaný níže) nakládá s osobními údaji zákazníků a uživatelů Webu v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (obecným nařízením o ochraně osobních údajů, GDPR) a souvisejícími právními předpisy.
2.1 Správce osobních údajů
Správce: Margaryta Viachalo, IČO: 87656051, se sídlem Nad malým mýtem 617/8, 147 00 Praha (dále jen „Správce“). Správce je provozovatelem Webu a poskytovatelem služeb definovaných v Všeobecných obchodních podmínkách.
Kontaktní údaje Správce:
-
Poštovní adresa: Nad malým mýtem 617/8, 147 00 Praha
-
E-mail: margarita.vjacalo@email.cz
-
Telefon: +420 776 744 190
Na těchto kontaktech je možné uplatňovat dotazy či požadavky týkající se ochrany osobních údajů.
2.2 Účel zpracování
Správce zpracovává osobní údaje pouze v nutném rozsahu pro naplnění následujících účelů:
-
Poskytnutí služeb a vyřízení objednávek: Údaje jsou zpracovávány především za účelem uzavření a plnění smlouvy se Zákazníkem – tj. přijetí a zpracování objednávky, komunikace ohledně ní, poskytnutí objednaného tréninku, masáže či online lekce, řešení případných změn a požadavků.
-
Fakturace a účetnictví: Osobní údaje (fakturační údaje) jsou využity pro vystavení faktury, evidenci plateb a splnění zákonných povinností v oblasti účetnictví a daní.
-
Komunikace se zákazníky: Kontaktní údaje (e-mail, telefon) mohou být použity k operativní komunikaci se Zákazníkem v souvislosti s poskytováním služby (např. připomenutí termínu, upřesnění zadání, vyřízení reklamace apod.).
-
Zasílání novinek a marketingových sdělení: Pokud k tomu Zákazník udělil souhlas nebo pokud jde o stávajícího zákazníka, může Správce využít e-mailovou adresu pro zaslání newsletteru či informací o nových službách, akcích apod. (obchodní sdělení). Z odběru newsletteru se lze kdykoli odhlásit.
-
Provoz Webu a uživatelských účtů: Pokud si Zákazník vytvoří uživatelský účet na Webu (např. pro členskou sekci s online obsahem), jsou jeho údaje zpracovány také za účelem udržování tohoto účtu, zabezpečení přístupu a umožnění funkcionalit (historie objednávek, přístup k zakoupeným lekcím apod.).
-
Zlepšování služeb a analýzy návštěvnosti: Správce může na Webu analyzovat návštěvnost a využití služeb (např. pomocí souborů cookies) s cílem zlepšovat své služby a obsah Webu. Tyto údaje jsou však v zásadě anonymní.
-
Plnění právních povinností: Správce zpracovává údaje také tam, kde to vyžadují zvláštní zákony – např. uchovávání dat o transakcích pro případ kontroly finančního úřadu, vedení evidence pro účely případných reklamací a sporů, plnění povinností dle zákona o ochraně spotřebitele apod.
2.3 Právní základ zpracování
Zpracování osobních údajů probíhá na základě těchto právních titulů podle GDPR:
-
Plnění smlouvy (čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR): Zpracování údajů je nezbytné pro uzavření a plnění smlouvy se Zákazníkem. Sem spadá zpracování pro vyřízení objednávky, poskytnutí služby, komunikaci ohledně služeb apod. Bez těchto údajů by nebylo možné smlouvu uzavřít a splnit.
-
Plnění právních povinností (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR): Některé údaje musí Správce zpracovávat z důvodu plnění zákonných povinností. Jedná se zejména o povinnosti dle zákona o účetnictví a daňových předpisů (uchovávání faktur a účetních dokladů), případně povinnosti dle předpisů na ochranu spotřebitele.
-
Oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR): Správce může zpracovávat určité údaje na základě svého oprávněného zájmu. Tím je zejména oprávněný zájem na přímém marketingu vůči stávajícím zákazníkům – Správce může zaslat svým zákazníkům obchodní sdělení týkající se obdobných služeb, které u něj zakoupili, pokud to tito zákazníci neodmítnou. Oprávněným zájmem je také zajištění bezpečnosti a funkčnosti Webu a ochrana práv Správce v případě sporů (uchování důkazů o poskytnutí služby, o souhlasech apod.).
-
Souhlas subjektu údajů (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR): Na základě souhlasu Správce zpracovává osobní údaje pro účely, kde se souhlas vyžaduje. Jedná se zejména o zasílání obchodních sdělení (newsletterů) potenciálním zákazníkům, kteří ještě od Správce nic nenakoupili – takové osobě bude newsletter zasílán jen, pokud k tomu poskytla ověřitelný souhlas. Dále by Správce vyžádal souhlas, pokud by zpracovával zvláštní kategorie osobních údajů (např. zdravotní údaje) pro účely přizpůsobení služeb; typicky však takové údaje Správce bez souhlasu neshromažďuje (zdravotní informace Zákazník sděluje dobrovolně pro potřeby služby a Správce je eviduje jen, pokud je to nezbytné pro výkon služby, jinak si poznamenává jen potřebné pokyny bez vedení citlivých údajů). Souhlas je vždy dobrovolný a lze jej kdykoli odvolat.
2.4 Rozsah zpracování a doba uchování
-
Rozsah zpracovávaných údajů: Správce zpracovává jen ty osobní údaje, které Zákazník poskytne nebo které Správce získá v souvislosti s plněním objednávky. Jedná se zejména o identifikační a kontaktní údaje – jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon; u právnických osob případně název firmy, IČO a fakturační údaje. Dále mohou být zpracovány údaje o objednaných službách (druh služby, datum poskytnutí, rozsah), údaje z komunikace (např. e-mailová či sms komunikace se Zákazníkem) a platební údaje (informace o provedení platby, nikoli však přímo citlivé údaje o platební kartě – ty Správce neuchovává). Správce nezpracovává zvláštní kategorie údajů(tzv. citlivé údaje, jako údaje o zdraví) bez výslovného souhlasu Zákazníka; pokud Zákazník dobrovolně sdělí informace o svém zdravotním stavu pro účely služby (např. omezení pro cvičení, alergie pro masáž), bude s nimi nakládáno diskrétně a pouze pro potřeby splnění služby, bez dalšího systematického zpracování.
-
Doba uchování údajů: Osobní údaje uchovává Správce pouze po nezbytně nutnou dobu. Konkrétně:
-
Údaje související s jednorázovou objednávkou a smlouvou jsou uchovávány po dobu trvání smluvního vztahu a dále až 3 roky po jeho skončení pro případ uplatnění nároků z vad či jiných nároků (běžná promlčecí lhůta) a pro potřeby případné kontroly orgánů (např. Česká obchodní inspekce).
-
Faktury a účetní doklady obsahující osobní údaje jsou uchovávány po dobu stanovenou zákonem o účetnictví a daňovými zákony, tj. zpravidla 10 let od konce účetního období, v němž byl doklad vystaven.
-
Údaje o uživatelském účtu na Webu (pokud si Zákazník účet vytvořil) jsou uchovávány po dobu aktivního využívání účtu. Pokud je účet neaktivní déle než 2 roky, může být Správcem zneaktivněn nebo smazán po upozornění Zákazníka. V případě zrušení uživatelského účtu (na žádost Zákazníka či z důvodu neaktivity) budou osobní údaje s ním spojené vymazány nebo anonymizovány, vyjma údajů, které musí být nadále uchovány dle zákona (např. historii objednávek v účetnictví).
-
E-mailová adresa pro marketingové účely (zasílání newsletterů) je zpracovávána po dobu platnosti souhlasu. Pokud je zpracovávána na základě souhlasu, pak maximálně do odvolání souhlasu nebo uplynutí 5 let od posledního aktivního jednání subjektu údajů (podle toho, co nastane dříve). V případě, že jsou obchodní sdělení zasílána na základě oprávněného zájmu stávajícímu zákazníkovi, bude adresa využívána do té doby, než zákazník vyjádří nesouhlas (odhlásí se) nebo nejdéle 3 roky od poslední objednávky.
-
Údaje z komunikace (dotazy, poptávky) nesouvisející s objednávkou jsou uchovávány po dobu vyřízení dané záležitosti a následně maximálně 1 rok pro interní evidenci a zlepšování služeb, pokud z komunikace nevyplyne další smluvní vztah.
-
Po uplynutí výše uvedených lhůt nebo pokud pomine účel zpracování, Správce příslušné osobní údaje bezpečně vymaže nebo anonymizuje. Některé údaje mohou být uchovány ve formě anonymních agregovaných statistik, které již neumožňují identifikovat konkrétní osobu.
2.5 Příjemci osobních údajů
Správce zachovává mlčenlivost o osobních údajích Zákazníků a neposkytuje je třetím osobám, s výjimkou nezbytných případů vyplývajících z plnění smlouvy či zákona. K předání údajů dochází zejména těmto kategoriím příjemců:
-
Osoby podílející se na poskytování služby a platebním styku: například poskytovatel platební brány PayU pro zajištění online platby (který zpracovává platební údaje Zákazníka za účelem provedení transakce), případně banka Zákazníka při bankovní platbě. Těmto subjektům jsou předány jen údaje nutné k realizaci platby (typicky identifikace platby, částka, případně jméno držitele karty).
-
Provozovatelé technologií pro Web: Správce využívá platformu Wix.com pro provoz svého Webu, e-shopu a databáze zákazníků. Poskytovatel platformy (Wix.com, Ltd.) tak může mít přístup k uloženým osobním údajům v pozici zpracovatele, a to za účelem zajištění provozu webových stránek, datového úložiště a funkčnosti členské sekce. Správce dbá na to, aby tento poskytovatel splňoval požadavky GDPR (Wix.com deklaruje soulad s GDPR a údaje hostuje na serverech s odpovídajícím zabezpečením).
-
Marketingové služby: Správce může využívat nástroje pro rozesílání e-mailů a marketingovou komunikaci. V rámci toho mohou být osobní údaje (e-mail, jméno) uloženy u poskytovatele takové služby (např. e-mailingový nástroj integrovaný ve Wix nebo externí služba). Tento poskytovatel pak zpracovává údaje pouze dle pokynů Správce a nesmí je využít k jiným účelům.
-
Účetní a daňoví poradci, auditoři: Pokud to bude potřeba pro splnění zákonných povinností Správce (např. vedení účetnictví externím účetním), mohou mít tyto osoby přístup k fakturačním údajům. Tyto subjekty jsou vázány zákonnou povinností mlčenlivosti.
-
Orgány veřejné moci: V zákonem stanovených případech je Správce povinen poskytnout osobní údaje také orgánům státní správy či jiným oprávněným subjektům, pokud tak stanoví právní předpis. Typicky může jít o kontroly finančních úřadů, živnostenských úřadů, případně předání údajů na základě soudního rozhodnutí nebo žádosti Policie ČR apod.
Správce nepředává osobní údaje do třetích zemí mimo EU ani žádné mezinárodní organizaci, vyjma situací, kdy by k takovému přenosu došlo prostřednictvím výše zmíněných zpracovatelů (např. pokud jsou servery zahraničního poskytovatele služby umístěny mimo EU). V takovém případě Správce zajistí, že zpracovatel splňuje podmínky bezpečného přenosu dle GDPR (např. hostování dat v rámci EU/EHP nebo země s rozhodnutím o odpovídající ochraně, případně využití standardních smluvních doložek).
2.6 Práva subjektů údajů
Jako subjekt osobních údajů (Zákazník či uživatel Webu) máte ve vztahu ke svým osobním údajům následující práva, která můžete kdykoli uplatnit:
-
Právo na přístup k údajům: Máte právo získat od Správce potvrzení, zda zpracovává Vaše osobní údaje, a pokud ano, máte právo získat kopii těchto údajů a informace o způsobu zpracování.
-
Právo na opravu: Pokud zjistíte, že o Vás Správce eviduje nepřesné či neaktuální údaje, máte právo požadovat jejich opravu nebo doplnění. Správce takovou opravu provede bez zbytečného odkladu.
-
Právo na výmaz: Za podmínek stanovených v čl. 17 GDPR máte právo žádat, aby Správce Vaše osobní údaje vymazal, pokud již nejsou potřebné pro uvedené účely nebo pokud byly zpracovávány protiprávně. Upozorňujeme, že právo na výmaz není absolutní – Správce nemusí údaje vymazat např. tehdy, pokud mu jejich zpracování ukládá zákonná povinnost (typicky údaje na fakturách nemůže smazat před uplynutím zákonných lhůt) nebo pokud je potřebuje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
-
Právo na omezení zpracování: V určitých případech (např. pokud popíráte přesnost údajů nebo pokud namítáte protiprávnost zpracování, ale nepřejete si údaje hned vymazat) můžete požadovat, aby Správce dočasně omezil zpracování Vašich údajů jen na nejnutnější úkony.
-
Právo na přenositelnost údajů: V případě automatizovaného zpracování osobních údajů, které jste poskytli na základě souhlasu nebo smlouvy, máte právo získat tyto údaje ve strukturovaném, běžně používaném strojově čitelném formátu a předat je jinému správci. Případně můžete požadovat, aby to Správce učinil za Vás, je-li to technicky proveditelné.
-
Právo vznést námitku: Pokud Správce zpracovává údaje na základě svého oprávněného zájmu (včetně zpracování pro účely přímého marketingu), máte právo kdykoli vznést námitku proti takovému zpracování. V takovém případě Správce dále Vaše údaje pro daný účel zpracovávat nebude, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro pokračování (které převažují nad Vašimi zájmy a právy) nebo pokud nejde o zpracování pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. Pokud vznesete námitku proti zpracování pro přímý marketing, je Správce povinen bez odkladu ukončit zpracování Vašich údajů pro tyto marketingové účely.
-
Právo odvolat souhlas: Pokud je zpracování založeno na Vašem souhlasu, máte právo tento souhlas kdykoli odvolat, a to stejným způsobem, jakým jste jej poskytl(a) (např. kliknutím na odhlašovací odkaz v e-mailu u newsletteru, nastavením preferencí cookies, nebo zasláním e-mailu s odvoláním souhlasu). Odvolání souhlasu nemá zpětný vliv na zákonnost zpracování před jeho odvoláním.
-
Právo podat stížnost: Domníváte-li se, že Správce při zpracování Vašich osobních údajů porušuje právní předpisy na ochranu osobních údajů, máte právo podat stížnost u dozorového úřadu. Dozorovým úřadem v ČR je Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ), se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, web: www.uoou.cz.
Veškerá svá práva můžete u Správce uplatnit prostřednictvím výše uvedených kontaktních údajů (písemně či e-mailem). Správce Vás bude informovat o vyřízení Vaší žádosti bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíceod obdržení žádosti, ve složitých případech může tuto lhůtu prodloužit o další dva měsíce (o čemž by Vás informoval). Poskytnutí informací a úkonů v rámci uplatnění práv je bezplatné; pouze v případě zjevně nedůvodných nebo nepřiměřených žádostí může Správce požadovat přiměřený poplatek nebo odmítnout žádosti vyhovět.
2.7 Kontakt a závěrečná ujednání
Pro případné dotazy, žádosti či uplatnění práv v oblasti ochrany osobních údajů využijte prosím kontaktní e-mail margarita.vjacalo@email.cz. Aktuální znění těchto Zásad je zveřejněno na Webu. Správce může tyto Zásady příležitostně upravit či aktualizovat, zejména pokud dojde ke změně zpracování údajů či právních předpisů. O významných změnách bude uživatele informovat (např. e-mailem nebo oznámením na Webu). Tato verze Zásad je účinná od 1.6.2025.